korruptionen fortsätter....

Jag är ju inte förvånad, ANC kommer vinna valet i Sydafrika, alla röster är inte räknande men ANC leder dock så mycket att dem vunnit! Jag är besviken! Mannen som tror att om man duschar efter sex så kan man inte bli smittad av HIV får altså leda landet i åtminstonde fyra år till. Frågan är hur denna korrupta ledare ska kunna utveckla Sydafrika i rätt riktning... ? Och så kommer den svåra frågan vilken av hans fruar som ska bli first lady, det får bara vara en och han har fyra fruar... Det lär ju vara lite spänd stämning hemma hos familjen Zuma nu, vem ska han välja? Sydafrikas konstitution säger för övrigt att det är olagligt att ha mer än en fru! Jag fördömmer inte polygami på något sätt, det är något som alltid!?! existerat inom zulustammen, men ska nu mannen få ha fler än en fru så ska banne mig kvinnan få har mer än en man!!!

Min mormor hejade på COPE, och jag på DA... Så jag längtar till att få åka hem till henne så vi kan disskutera politiken i Sydafrika:) Min mormor är en mycket klok kvinna och har bl.a. jobbat med dissable kids i Zimbabwe... Så hon vet ett o annat om hur situationen kan vara för fattiga människor i Afrika!

Jacob zuma, sydafrikas president

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0