framtidens sydafrika...

Idag så har det varit val i Sydafrika och jag väntar med spänning på att få veta valresultatet, även om jag som alla andra redan vet vem som kommer vinna valet, ANC! men hur som hällst, det ska bli intressant hur det går för dem andra partierna.

Efter vad jag har förstått (och det är inte konstigt alls) så är många trötta på all korruption som råder runt Jacob Zuma och ANC. Jag tror Sydafrika skulle behöver en nystart för att fortsättas utvecklas i rätt riktning och få bort all den korruption som råder i hela Sydafrika, allt kan köpas för pengar, pengar är makt!

Jag gillar partiet DA, deras slogan är One nation one future. bra sagt! Deras partiledare Helen Zille känns som en bra och pålitlig kvinna! Hon är borgmästare i Kapstaden och vart även framröstad som världens bästa borgmästare på grund av allt hon lyckats uppnå:) samt att kvinnan är präst, herre gud kan hon bli mer pålitlig eller...? Men självklart har väl även hon sina brister......


Kommentarer
Postat av: melanie

har du sett dokument utifrån på svt play? den är i två delar och handlar om sydafikas bakgrund och fram till valet nu :)

2009-04-23 @ 12:28:08
URL: http://wakemeupinparis.blogg.se/
Postat av: Sara

ohhh, ne de har jag inte. måste verkligen se den:)! Ja o min mormor e fett insatta i politiken där.. hahaha!!! Puss

2009-04-23 @ 23:29:01
Postat av: melanie

gör de gör de gör de!

2009-04-24 @ 00:06:59
URL: http://wakemeupinparis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0